Je hebt geen verstand van contentmarketing, waardoor je ook niet weet waar je moet beginnen?
Je hebt niet genoeg volgers of naamsbekendheid?
Vaak heb je geen of niet voldoende content inspiratie?
Je weet niet precies hoe je jouw doelgroep moet aanspreken en interesseren in jouw product of dienst?
Je hebt weinig tijd om veel werk te besteden aan contentmarketing?
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg, aldus Einstein.
Dus, waar wacht je nog op? Let's go!
We willen allemaal meer volgers, leads, klanten, omzet en salaris.
Leg de focus op contentmarketing en maak goede content. Goede content is gericht op jouw doelgroep, doelstellingen en past bij de identiteit van jouw bedrijf. Goede content wordt geplaatst op het juiste moment, op het juiste kanaal met het juiste onderwerp.
Wanneer jij goede content gaat maken, dan komen die potentiële klanten vanzelf en gaan ze steeds meer geïnteresseerd in jouw raken. Vanaf dat moment kan jij deze groep aan jou binden.
Hoe dan? Om erachter te komen hoe jij goede content maakt. Heb ik een online cursus ontwikkelt: kick-ass contentstrategie.
Met een kick-ass contentstrategie kan jij je echt focussen op het maken van goede content, zodat jouw doelstellingen, zoals het behalen van meer omzet wordt behaald.
Als nuchtere Brabander help ik ondernemers door persoonlijk zorg te dragen voor de contentcreatie gebaseerd op een contentstrategie.
Dit doe ik door unieke content te maken dat bijdraagt aan het behalen van groei en doelstellingen. Altijd met een heldere kijk en betrokken aanpak.
Ik ben al 7 jaar werkzaam in de marketing branche. Sinds 2019 ben ik gestart met mijn eigen mijn bedrijf. Eenmaal mijn zinnen ergens op gezet, dan ga ik ervoor. En daar ben ik stiekem best trots op.
Overladen met creatieve ideeën help ik ondernemers met groeien door online zichtbaarheid. Groei in omzet, naamsbekendheid of met een professionele uitstraling.
Vanaf 2012 heb ik verschillende opleidingen en cursussen gevolgd om kennis en vaardigheden binnen het marketingvak onder de knie te krijgen en te optimaliseren. Ik ben allround opgeleid met een specialisme in content marketing.
Mijn ervaring en skills heb ik samengevat in deze cursus. Zo kunnen ondernemers op een laagdrempelige manier ook echt stappen maken met content marketing.
Met een ijzersterke online contentstrategie wordt contentmarketing kinderspel
Zelfstandige marketing
“Het gaat goed, heb vorige week een begin gemaakt en vind het tot nu toe erg leuk. Heel fijn uitgelegd en fijn dat je steeds voorbeelden geeft, want soms vind ik het best lastig om iets in te vullen, maar dan raak ik gemotiveerd door jouw voorbeelden.”
Werfplaats
“De cursus is overzichtelijk en duidelijk. Werken met het werkboek is ook een fijne manier om de stof tot me te nemen en direct toe te passen.”
Voordat je van start gaat met het maken van een kick-ass contentstrategie is het belangrijk dat je weet wat je aan doen bent en wat contentmarketing inhoudt. Alle ins en outs die jij moet weten als ondernemers worden tijdens deze module besproken.
Zonder een doel, doe je maar wat. Het is dus belangrijk om eerst duidelijk te hebben wat wil jij bereiken met contentmarketing. Aan de hand van oefeningen en voorbeelden kan jij de 3 belangrijkste doelen realistisch en helder krijgen.
Wat doet jouw bedrijf of merk en waarom zouden mensen nou bij jou willen kopen? In deze module ga je dit specificeren en uitwerken. Zo heb jij een duidelijk verhaal over wie jij bent en wat jou uniek maakt. Want ieder bedrijf is uniek, ook die van jou.
Hoe maak je nou interessante content voor jouw ideale doelgroep? Nou, door ze donders goed te kennen! Content maak je voor jouw ideale doelgroep. Je wil immers dat ze bij jou kopen. Maar wie zijn dat eigenlijk? In deze module gaan we met handige oefeningen de diepte in en krijg jij inzichten die je eerder nog niet wist over jouw doelgroep.
Door onderzoek te doen op welk medium jouw potentiële klanten zitten krijg je focus. In deze module vertel ik je precies hoe je dit onderzoek goed doet, zodat jij je kan richten op de krachtigste kanalen voor jouw doelgroep en niet hoeft te schieten met losse flodders.
Alle eerdere modules komen samen in de strategische contentplanner. Jouw doelen, business, doelgroep en de daarbij horende kanalen worden hierin samen gesmolten tot een strategische contentplanning.
In de module leg ik je stap voor stap uit hoe jij dit goed in elkaar kan zetten. De content brainstorm en klantreis kunnen hier niet aan ontbreken, dus die worden ook uitvoerig behandeld in deze module.
Zo, je strategische contentplanning staat! Nu moet er nog content ontwikkeld worden. In deze module neem ik je mee in de wereld van de handige online tools, hoe je een eigen visuele identiteit kan creëren, welke tone of voice je moet gebruiken en hoe je content slim kan recyclen.
Dit bespaart jou uiteindelijk veel tijd met het ontwikkelen van content.
Meten is weten. Je hebt in module 2 realistische doelen gesteld. Om te weten of je op de goede weg zit is het cruciaal om te meten of jouw resultaten behaald worden en bij te sturen. In deze module geef ik je handvaten zodat je dit zo goed mogelijk kan meten en hier vervolgens op kunt gaan handelen.
Je eindigt deze cursus met een kick-ass contentstrategie op 1 A4-tje. Lekker kort samengevat, zodat jij precies weet wat, wanneer, waar, voor wie en hoe je content in moet zetten om jouw doelen te behalen. Zo houd je overzicht zonder dat het te veel moeite kost.
Een eenmalige investering die je dubbel en dwars terugverdient. Niet alleen door meer omzet te behalen en de groei van jouw bedrijf, maar ook omdat je content marketing in eigen beheer houdt.
Stap voor stap werk jij jouw kick-ass contentstrategie uit. Dit met een helder stappenplan, praktische tips en verhelderende voorbeelden
Jouw kick-ass contentstrategie wacht op jouw. Waar wacht je nog op? Kies de optie welke het beste bij jou past?
Kies voor de e-couse met begeleiding als jij een stok achter deur wil, extra motivatie en persoonlijke begeleiding.
Kies voor deze e-couse zonder begeleiding als je volledig op eigen tempo en zelfstandig wil leren. Ook erg geschikt voor een beperkt budget
Dat is zeker geen probleem. Tijdens de cursus leg ik alle stappen uitgebreid uit met handige voorbeelden. Wel is het fijn als je beschikt over een website en/of social media kanaal.
Deze cursus is voor ondernemers die zelf aan de slag willen met hun contentmarketing. Maar ook voor mensen die werken binnen een bedrijf en actief zijn of aan de slag willen met (content)marketing voor het bedrijf waar ze voor werken.
Het maakt voor deze cursus niet uit of je al bezig bent met contentmarketing of dat je ermee wil gaan starten. Wel is het belangrijk dat je de contentstrategie voor een bedrijf gaat maken.
Deze cursus is niet voor jou als je al werkt met een contentstrategie en precies weet wat je doet.
Je mag de cursus op eigen tempo volgen. De gemiddelde cursist is er 4 tot 8 weken mee bezig. Het zijn totaal 8 modules, de ene module duurt langer dan de andere, maar je zou voor jezelf een soort planning kunnen maken, wanneer je welke module doet.
De cursus mag je volledig op eigen tempo volgen. Mijn advies is wel om er niet te veel tijd tussen te laten zitten. Dan heb je eerder je strategie klaar en houd je focus.
Je hebt in totaal 1 jaar toegang tot de cursus. Dit gaat in op het moment van aanschaffen.
Je hebt in totaal 1 jaar toegang tot de online cursus. Dit gaat in op het moment van aanschaffen. De cursus kan je in de online leeromgeving op eigen tempo volgen. Cursisten zijn gemiddeld 4 a 8 weken bezig met de cursus.
Je weet dat contentmarketing belangrijk is, daarom ben je ook al zo ver gekomen op deze pagina. Ik zou deze kans dan ook zeker pakken. Je krijgt toegang tot een online omgeving en kan de cursus op eigen tempo volgen. Omdat de cursus op eigen tempo te volgen is, kan je zelf een goed moment creëren. Iedere week 1 module of soms meerdere per week en soms sla je even een weekje over.
Zo kan jij het beste moment kiezen om hiermee aan de slag te gaan. En wanneer je de contentstrategie eenmaal af hebt, dan kan jij efficiënt, doelgericht en planmatig gaan werken met contentmarketing.
Houd er wel rekening mee dat je maximaal 1 jaar toegang hebt tot de online leeromgeving. Je moet de cursus dan in 1 jaar afgerond hebben.
Ik ben er van overtuigd dat deze cursus jou als ondernemer verder gaat helpen om jouw bedrijf online te laten groeien.
Wanneer je de volledige cursus hebt doorlopen, alle opdrachten hebt afgerond en van mening bent dat je echt helemaal niks van deze online cursus hebt geleerd of je iets heeft opgeleverd. Dan krijg jij je geld terug.
Twijfel je of deze cursus wel voor jou is bedoeld? Lees de 2e vraag bij de veelgestelde vragen.
Als ondernemer kan je de BTW aftrekken en het gehele bedrag als zakelijke kosten opvoeren.
Ben je een particulier? Dan kan je deze online cursus als opleidingskosten invoeren bij je IB-aangifte. De mail die jij krijgt is jouw betaalbewijs en kan je gebruiken als factuur.
Het is een online cursus die je op eigen tempo kan volgen. Na het aanschaffen van de cursus heb jij meteen toegang tot de online leeromgeving. Je kan dan direct starten. Je hebt maximaal 1 jaar toegang tot de cursus.
De cursus wordt in gemiddeld 4 a 8 weken afgerond. Je hebt totaal 1 jaar toegang tot de online leeromgeving om de cursus af te ronden. Hierna vervalt je account en kunnen er geen individuele feedback videocalls meer ingepland worden.
In het eerste gedeelte van de cursus ga je vooral onderzoek doen en kennis vergaren over contentmarketing, het bedrijf, de doelstellingen, de doelgroepen en de kanalen. Daarna komen al deze onderzoeken samen in een strategische contentplanning. Vervolgens neem ik je mee in het hoe je deze content dan ook daadwerkelijk kan maken. Als slot wordt jouw kick-ass contentstrategie uitgewerkt op 1 A4-tje, zodat jij en eventueel jouw collega gemakkelijk het overzicht houdt. En hier gemakkelijk mee kan werken.
Na afloop van module 6 en module 8 kunnen de individuele feedback videocall ingepland worden.
Na afloop van iedere module (op module 1 na) staan er opdrachten in het werkboek klaar om te maken. De opdrachten uit het werkboek zijn cruciaal bij het ontwikkelen van jouw kick-ass contenstrategie. Aan het einde worden alle modules uit het werkboek samengevat tot jouw kick-ass contentstrategie op een A4-tje.